Vier de Museumweek in het Weverijmuseum Geldrop!

Van 1 tot en met 7 april is het weer tijd voor de Nationale Museumweek. Dit jaar mag je tijdens de Museumweek jouw Museumkaart uitlenen aan een ander. Ook organiseert het Weverijmuseum speciale demonstraties. Ontdek bijvoorbeeld hoe unieke smeerkussens of veters worden geweven, bekijk het ‘aanknopen’ of beleef het ‘weven op een 8-schachts tafelweefgetouw’. De demonstraties vinden plaats tussen 14.00-16.00 uur. Het Weverijmuseum in Geldrop is van woensdag tot en met zondag van 13.00-17.00 uur geopend. Op maandag 3 en dinsdag 4 april is het museum gesloten. Het volledige programma vind je hieronder.

Speciale actie voor Museumkaarthouders

Als je in het bezit bent van een Museumkaart hoef je geen entree te betalen om het Weverijmuseum te bezoeken. Bezoekers zonder kaart betalen de reguliere entreeprijs. Alleen tijdens deze Museumweek mogen alle Museumkaarthouders hun persoonlijke museumkaart ook uitlenen aan een ander, zoals de buurvrouw, een vriend of je dochter. Wie je maar wilt. Per Museumkaart heeft 1 persoon toegang tot het Weverijmuseum. Lees meer over deze actie op de website van de Museumvereniging.

Programma Museumweek

Museum open van 13.00-17.00 uur en demonstraties van 14.00-16.00 uur